Arrivalsweekend - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Nanou Verbaan - WaarBenJij.nu Arrivalsweekend - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Nanou Verbaan - WaarBenJij.nu

Arrivalsweekend

Blijf op de hoogte en volg Nanou

05 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Afgelopen week heb ik van al mijn lieve vrienden en familie afscheid genomen om te vertrekken naar Liverpool. Vrijdag 21 september vertrok ik thuis met mijn ouders richting Rotterdam Europoort om op de boot naar Hull te stappen. Dit is erg praktisch, omdat je dan veel meer mee kan nemen, je bent dan niet gebonden aan de 20kg. Ook is het natuurlijk nog gezellig dat je ouders mee zijn en op de campus kan iemand die meereist erg praktisch zijn.
Vanaf Hull is het zo’n 2uur rijden naar Liverpool. Bij aankomst is alles heel goed georganiseerd. Er staan docenten, studenten en andere mensen om je te helpen en te ontvangen. De vele informatie die je krijgt, onthoud je natuurlijk nooit, maar je krijgt genoeg boekjes en tijd om het na te lezen of te vragen.
Bij aankomst op mijn kamer was het wel even schrikken, ik gooide mijn tassen op het bed en ging erop zitten. Je raadt het al, KRAK. Heb ik weer… Mijn bed was stuk, er was 1 poot afgebroken. Gelukkig kreeg ik direct een nieuw bed.
Ik ben hier nu pas 2 dagen, maar kan nu al zeggen dat het erg goed bevalt.
De mensen zijn aardig en behulpzaam. Iedereen vraagt aan je of ze je kunnen helpen en de informatie die je krijgt is ook goed.
Op zaterdag hebben boodschappen gedaan en mijn kamer ingericht. ’s Avonds was er nog een quiz, helaas was ik daar niet goed in want het ging allemaal over Liverpool.
Zondag werd ik meegevraagd door mijn huisgenoot Megan om met andere internationale studenten een voetbalwedstrijd te gaan bekijken in de pub. Eerst heb ik nog ff geluncht met mijn ouders en hen gedag gezegd. Daarna ben ik met de rest naar de voetbal wedstrijd gaan kijken en hebben we de buurt een beetje verkend.
Ik woon op mijn flat met 4 andere, 3 meiden en een jongen. Of eigenlijk 4, hij is nl gay;) Op maandag moesten we voor het eerst naar school dit gaat met de gratis shuttlebus, helaas gaat die maar tot 12 uur elke 2 uur heen en daarna elke 2 uur terug. Op school bleek de bijeenkomst helaas voor ‘freshers’ te zijn, de eerstejaars, en dus niet voor de internationale die in hogere jaren terecht komen. Daardoor bleken we de hele week geen les te hebben.
In de eerste week ben ik ook een paar keer uit geweest. Het uitgaansleven hier is, tsja... hoe zal ik het noemen, bijzonder? Anders? Apart? Ongewoon? Of gewoon ordinair? Ooh en ze weten niet hoe je een feestje moet bouwen… De muziek en de clubs zijn zeker wel leuk hoor en zolang ik met mijn internationals blijf, is het top!
Ik denk dat mensen die op het red light district werken toch beter gekleed zijn dan de meeste hier, die hebben ook mee aan;) tsja, het is de cultuur. Wat ook vrij bijzonder is, niemand neemt een jas mee, er is ook geen garderobe. Ik kan het wel begrijpen, want ze komen en gaan met de taxi en hoeven totaal niet te wachten. Maar als het dalijk -10 is ga ik echt niet zonder jas over straat lopen.
Zoals jullie dus ook wel begrijpen pas ik me niet volledig aan hier. Ik neem toch me jas mee en kleed mij zeer bedekt als ik uitga
Ik heb hier in mijn blok (blok b) en het blok naast mij (A) en in de andere hall al veel internationale vrienden gemaakt. Blok b is denk ik wel het gezelligst, niet alleen omdat ik er woon, maar ook omdat op de begane grond altijd de preparty’s en chill avonden zijn. Als je je verveeld ga je daar heen zeg maar;) Er zijn hier heel veel Fransen en Amerikanen. Ook heb ik 3 andere Nederlandse meiden ontmoet. Ze zijn allemaal heel aardig. Sowieso zijn hier alleen maar aardige mensen, eigenlijk niemand waar ik echt een hekel aan heb o.i.d. en met zo’n grote groep als dit heb je het toch al gauw.
De 2e maandag begonnen de lessen, doordat de school een nieuw onderwijssysteem heeft, zijn ze de internationale studenten vergeten, dus het is een beetje een rotzooi. Om alles te regelen moest je naar Christine Chadwick, ook wel bekend als: The Chad… aangezien zij het bloed onder je nagels vandaan haalt. Zij durft rustig een half uur te laat op spreekuur te komen, terwijl ze weet dat alle internationale studenten haar moeten zien, dat zijn er niet weinig. Na ruim 4 uur gewacht te hebben kon ze me eigenlijk nog niet echt verder helpen. De volgende ochtend heb ik nog eens 2 uur gewacht en toen heb ik mijn nieuwe vakken kunnen invullen, aangezien ik maar voor 2 i.p.v. 4 vakken was ingeschreven. De vakken die ik hier nu volg zijn:
• Contemporary performance studies (studie over het leven als een performance en andersom. Ook over de invloed van kunst e.d. op de mens)
• Dealing with demons(over hekserij en demoonbezetingen in 1540-1750
• Disabillity and the primary school ( over omgaan met handicap en passend onderwijs)
• Introduction to research methods ( hoe doe je onderzoek in het onderwijs?)
Dit is een heel korte beschrijven zodat jullie ongeveer weten wat ik doe.
Als iemand mij vraagt wat ik studeer heb ik dus ook als antwoord: Education, History & drama. Dan lijkt het dus of ik 3 studies doe, maar dan moet ik ff het nederlandse onderwijssysteem uitleggen en dan snappen ze waarom ik dit zo kan combineren.
Op dinsdag had ik ook mijn eerste les, dealing with demons. Erg interessant, maar wel wat lastig te volgen. Vooral de scouse zijn moeilijk te begrijpen. Scouse zijn mensen uit Liverpool, alleen willen ze zelf niet zo genoemd worden, dus pas daar mee op! Ook gaat het mij soms wat te snel, maar daar wen ik vanzelf wel aan.
Ooh wat ook nog een leuk feitje, veel Engelse denken dat ik Amerikaans ben. Das denk ik wel een compliment, want iig voor mijn Engelse taal.
Verder doe ik hier ook nog echt aan sport! Jaja! En iets helemaal nieuws, nja, iedereen kent het wel van vakantie: Badminton! Ik ben helaas wel 1 van de 4 meiden en 1 van de 3 die nog nooit een les heeft gehad. Maar ik ben een natuurtalent;) het is wel leuk hoor. Ook bij badminton was mijn eerste goede fatsoenlijke gesprek met een Engelse onder de 40(het was nu nl geen taxichauffeur). De Engelse zijn nl wat ongeïnteresseerd en onfatsoenlijk. Ik probeer vaak een gesprek aan te gaan met klasgenoten, maar ze antwoorden alleen en vragen nooit iets terug. Deze tenminste wel, dat heb ik ook gezegd.
Ik zal nu stoppen met schrijven, want het is toch nog wel een flink stuk geworden. En heb nog niet eens alles verteld!
Jullie weten dus nu dat jullie je in ieder geval geen zorgen over mij hoeven te maken, want ik het heb prima naar mijn zin! En kan mezelf erg goed redden, ik heb gekookt, gewassen, gestreken, gestofzuigd, af gewassen enz.
Ik heb ook enkele foto’s van mijn kamer e.d. geüpload.

With love,
Nanou

  • 05 Oktober 2012 - 21:55

    Mama:

    Hey Naantje, het meeste wat je schrijt wist ik natuurlijk al, maar ik vind het wel leuk hoor om nog een keertje te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt, want dat is het aller belangrijkste.


  • 05 Oktober 2012 - 22:16

    Papa:

    Wat moet jij in de GAY bar?

  • 05 Oktober 2012 - 22:51

    Leo :

    Leuk verhaal je schrijft net als je broer . Fijn dat alles goed gaat en dat je het naar je zin hebt geniet Wat het is zo weer voorbij. Groetjes leo en els

  • 05 Oktober 2012 - 22:58

    Willeke:

    Het is echt een "familiekwaal" he :-) eerst Mandy, toen je broer en nu jij....wat kunnen jullie schrijven zeg, maar erg leuk om te lezen....dat dan weer wel. Veel plezier daar. Groetjes Willeke

  • 07 Oktober 2012 - 18:04

    J.van Den Berge:

    Hallo Nanou,
    Fijn dat je het naar je zin hebt en dat je weet welke vakken je gaat volgen,
    ook dat je je lichamelijke conditie op pijl wil blijven houden met badminten is
    helemaal te gek.
    We hebben bij Yoeri in Osnabruck nog een paar leuke dagen gehad en hij heeft halverwege
    zelf terug gereden.
    We hopen nog veel van je te horen en toy toy met de groetjes van O en O.

  • 07 Oktober 2012 - 19:38

    Tanja:

    Hoi,
    Wat een leuk verslag, idd volgen we van 3 Verbanen de buitenland verslagen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt, en hopelijk snap je de lessen binnenkort wat beter. Heel veel plezier nog en tot gauw hoors!!
    Groetjes van Tanja, Ger en Fleur

  • 08 Oktober 2012 - 13:35

    Duncan Klein:

    Zo ook maar begonnen met schrijven!?
    Leuk, misschien zie ik je nog in Liverpool of Manchester!

  • 08 Oktober 2012 - 13:35

    Duncan Klein:

    Zo ook maar begonnen met schrijven!?
    Leuk, misschien zie ik je nog in Liverpool of Manchester!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hope University Liverpool

Studeren

Recente Reisverslagen:

09 November 2012

Familieweekend en meer!

18 Oktober 2012

Een normale schoolweek, maar dan anders.

05 Oktober 2012

Arrivalsweekend

10 September 2012

Nog 11 nachtjes
Nanou

Actief sinds 18 Aug. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 4808

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 24 December 2012

Hope University Liverpool

Landen bezocht: